Dialogue No.5 |
---|
区分 | 著者 | タイトル |
---|---|---|
研究論文 | 小屋 多恵子 KOYA, Taeko |
What is the reality of collocation use by native speakers of English? ―Collocation research based on the BNC corpus and the TIME corpus― |
研究論文 | 磯田 貴道 ISODA, Takamichi |
授業の中の動機づけ:認知的評価を中心とした動機づけプロセスの検証 Motivation in instructional contexts: Learner's appraisal of a task and its relationship to motivation |
研究論文 | 山口 高領 YAMAGUCHI, Takane |
関与負荷仮説に対する一考察 A study of the Involvement Load Hypothesis |
実践報告 | 飯塚 一也 IIZUKA, Kazuya |
シラバスを利用して生徒の自学自習を支援する工夫 Some syllabus ideas to aid students in becoming independent learners |
実践報告 | 湯舟 英一 YUBUNE, Eiichi |
e-learning 教材を用いた速読トレーニング授業 Learning faster reading skills through e-learning |