区分 | 著者 | タイトル |
研究論文 | 磯田 貴道 ISODA, Takamichi |
理論と実践の架け橋としての授業設計 Designing of instruction as a meeting point between theory and practice
|
研究論文 | 山森 光陽 YAMAMORI, Koyo |
単元指導計画とインストラクショナルデザイン Lesson planning and instructional design study |
実践報告 | 長田 宣子 OSADA, Nobuko |
大学生向けのリスニング力向上を目指す授業における工夫 Some tips on developing listening ability of university students |
実践報告 | 安永 美恵 YASUNAGA, Yoshie |
中学校1年生の英会話の授業の工夫 Some Ideas for English Conversation Class for the 7th Graders |
実践報告 | 小屋 多恵子 KOYA, Taeko |
面接授業における学生のニーズを反映した授業設定の重要性 Importance of deciding class contents reflecting students’ subjective and objective needs in the English classroom teaching |
実践報告 | 湯舟 英一 YUBUNE, Eiichi |
工学系大学生のための英語プレゼンテーション技術の育成 Teaching presentation skills for engineering students |
実践報告 | 下山 幸成 SHIMOYAMA, Yukinari |
CALL授業におけるウェブアンケートを用いた個別指導─インストラクショナルデザインの枠組みを利用して─ Instruction in a CALL environment with web-based questionnaires: Using an instructional design model |
書 評 | 山口 高嶺 YAMAGUCHI, Takane |
『英語を学べばバカになる』光文社新書 |
書 評 | 花光 里香 HANAMITSU, Rika | “Seeing the big picture: Exploring American cultures on film” Intercultural Press, Inc |