Dialogue No.4
区分著者タイトル
研究論文磯田 貴道
ISODA, Takamichi
理論と実践の架け橋としての授業設計
Designing of instruction as a meeting point between theory and practice
研究論文山森 光陽
YAMAMORI, Koyo
単元指導計画とインストラクショナルデザイン
Lesson planning and instructional design study
実践報告長田 宣子
OSADA, Nobuko
大学生向けのリスニング力向上を目指す授業における工夫
Some tips on developing listening ability of university students
実践報告安永 美恵
YASUNAGA, Yoshie
中学校1年生の英会話の授業の工夫
Some Ideas for English Conversation Class for the 7th Graders
実践報告小屋 多恵子
KOYA, Taeko
面接授業における学生のニーズを反映した授業設定の重要性
Importance of deciding class contents reflecting students’ subjective and objective needs in the English classroom teaching
実践報告湯舟 英一
YUBUNE, Eiichi
工学系大学生のための英語プレゼンテーション技術の育成
Teaching presentation skills for engineering students
実践報告下山 幸成
SHIMOYAMA, Yukinari
CALL授業におけるウェブアンケートを用いた個別指導─インストラクショナルデザインの枠組みを利用して─
Instruction in a CALL environment with web-based questionnaires: Using an instructional design model
書 評山口 高嶺
YAMAGUCHI, Takane
『英語を学べばバカになる』光文社新書
書 評花光 里香
HANAMITSU, Rika
“Seeing the big picture: Exploring American cultures on film” Intercultural Press, Inc